Om oss

Rehabmottagningarna inom Stockholms läns landsting (SLSO) finns i alla kommuner i Stockholm. Vi har öppet alla vardagar året om. Kontakta oss för rådgivning eller tidsbokning.

Här kan du träffa legitimerade arbetsterapeuter, dietister och fysioterapeut/sjukgymnast och på många av våra mottagningar finns också kiropraktorer, kuratorer, logopeder och lymfödemterapeuter.

På vissa av våra rehabmottagningar har vi även neuroteam (speciellt anpassat vårdteam) med fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, logoped och kurator som arbetar med rehabilitering av personer som är nyligen eller åter gått igenom en stroke, annan förvärvad hjärnskada eller neurologisk sjukdom.

Vårt mål

Vi jobbar för att förbättra alla patienters aktivitets- och funktionsförmåga. Målet är att få tillbaka eller behålla bästa möjliga rörlighet i kroppen och tidigt kunna komma in och åtgärda ett försämrat funktionstillstånd. Men också att skapa villkor och förutsättningar för ett självständigt och aktivt liv.

Vårt fokus är alltid att främja hälsa och förebygga sjukdom och skador.

Sammanhållen vårdkedja

Tillsammans med vårdcentral, barnavårdscentral, heldygnsvård, hemtjänst och biståndshandläggare gör vi rehabiliteringsplaner för att hjälpa dig på alla nivåer av vård som kan behövas och uppnå målen med din rehabilitering. Vid behov görs hembesök.

Du behöver ingen remiss för att besöka oss. Vi erbjuder både besök på mottagningen och hembesök.

Alla är välkomna

Hos oss är alla lika välkomna, oavsett sexuell läggning, familjekonstellation, religion eller bakgrund.

Vy över Stockholm en solig dag, blå himmel med vita moln.

Kortfakta om Stockholms läns sjukvårdsområde

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare. Vi är en del av Region Stockholm och har verksamhet inom de flesta av länets kommuner och stadsdelar. Vi har nära sex miljoner patientmöten per år.